Zespół projektowy pn. Remember to Remember: koordynatorka ds. merytorycznych, dr Małgorzata Jopek-Bizoń z Instytutu Neofilologii, oraz pracownicy Instytutu Pedagogiki: prof. Ernest Zawada, dr hab. Ewa Kochanowska, prof. UBB, i dr Justyna Wojciechowska, rozpoczął fazę testowania narzędzi do treningu pamięci perspektywicznej i treningu metapoznawczego.
Na tym etapie projektu zespół specjalistów współpracuje z instytucjami kształcącymi dzieci i młodzież z trudnościami w uczeniu się i/lub zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Pracownicy Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego w środowisku kontrolowanym, pod okiem opiekunów ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Grzegorzewskiej w Żywcu (mgr Kamili Wronka-Jurasz, mgr Elżbiety Kałuckiej, Marii Chrobakiewicz-Kupczak, mgr Lucyny Boryskiej) oraz Nowej Szkoły w Bielsku-Białej (mgr Adriany Galocz) przeprowadzają badania praktycznej weryfikacji interwencji metakognitywno-treningowej u dzieci ze spektrum autyzmu lub trudnościami w uczeniu się oraz rozwój odległej formy wspomagającej rehabilitacji pamięci prospektywnej za pomocy innowacyjnych ćwiczeń opracowanych w ramach projektu.
Kolejnym etapem projektu będzie opracowanie raportu z badań i jego upowszechnienie, a następnie przygotowanie monografii naukowej poruszającej tematykę pamięci prospektywnej i treningu metapoznawczego, której opracowaniem zajmie się zespół z udziałem wszystkich uczelni partnerskich: tj. VSB – Technicka Univerzita Ostrava (Czechy), Haskoli Island (Islandia), Hogeschool Gent (Belgia) oraz Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego.
Wypracowane w ramach projektu narzędzia oraz szczegółowe informacje dostępne są na stronie: https://retore.vsb.cz/#results
©2024 WH-S. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: Dział Marketingu