Dla kogo kierunek filologia polska?
Dla pasjonatów kultury i literatury, wszystkich, którzy marzą o powrocie do szkoły – w nowej roli – oraz tych, którzy w świecie nowych mediów chcą się poczuć jak ryba w wodzie.
Wybór jednej z oferowanych specjalności uczyni z Ciebie nauczyciela polonistę lub specjalistę od szeroko rozumianej komunikacji. Na studiach filologicznych staniesz się mistrzem słowa i zdobędziesz wiedzę, umiejętności i uprawnienia, które pozwolą Ci pracować w instytucjach kultury, szkołach, redakcjach, bądź agencjach – wszędzie tam, gdzie wyobraźnia i umiejętność „wyjęzyczenia się” są kluczem do sukcesu. Filologia polska to kierunek dla wszystkich kreatywnych, humanistycznych i otwartych na poszerzanie wiedzy umysłów.
Specjalności
Nauczycielska
Plan studiów stacjonarnych
Absolwent specjalności posiada wiedzę z zakresu:
- literaturoznawstwa i językoznawstwa
- podstaw nowoczesnej pedagogiki i psychologii
- metodyki nauczania literatury i kształcenia językowego
- kultury współczesnej
Student(ka) uzyskuje II część przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela języka polskiego - nabywa uprawnienia do nauczania w szkole podstawowej i szkole ponadpodstawowej oraz we wszystkich rodzajach placówek oświatowych, zgodnie ze standardami określonymi przez MNiSW (2019)
Potrafi:
- nauczać języka polskiego w szkole podstawowej i szkole ponadpodstawowej
- analizować teksty kultury
- mistrzowsko tworzyć i redagować tekstów
Gdzie znajdzie pracę?
- m.in. szkoły podstawowe i ponadpodstawowe
- instytucje kultury
- placówki oświatowe i samorząd lokalny
- wydawnictwa i redakcje czasopism
Projektowanie komunikacji (communication design)
Plan studiów stacjonarnych
Absolwent specjalności posiada wiedzę z zakresu:
- teorii komunikacji w środowiskach starych i nowych mediów
- architektury i designu informacji
- interdyscyplinarnych strategii komunikacyjnych
- reklamy i public relations
- zarządzania projektem
Potrafi:
- organizować przestrzeń komunikacyjną firm i instytucji
- poruszać się w świecie nowoczesnego copywritingu
- zarządzać potencjałem know-how i pracą w zespole
- szybko dostosowywać się do potrzeb rynku w zawodach kreatywnych
Gdzie znajdzie pracę?
- w domach mediowych
- w działach public relations i marketingu
- w agencjach brandingowych
- w redakcjach portali internetowych
- wszędzie tam, gdzie potrzebna jest skuteczna komunikacja
©2024 WH-S. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: Dział Marketingu